Sunday, April 30, 2023

Sweden Allsvenskan 2023 BK Hacken IFK Varnamo


5e journee
29 avril 2023

SWED 
Sweden.2023.Hacken.Varnamo.SWED.twb22.mp4
3.54 GB https://1fichier.com/?1guey51m17b5x2qw6iw2

Bénie Traoré ne s’arrête plus avec le BK Häcken. L’Ivoirien s’est encore offert un nouveau but ce samedi lors de la victoire 3-1 des Noir et Jaune à la Bravida Arena face à IFK Värnamo. Ce qui permet à son club de consolider son fauteuil de leader lors de cette cinquième journée de l’Allsvenskan, le championnat de première division de la Suède.


För ett år sedan flyttade Lars Olden Larsen till ryska Nizjnij Novgorod efter att ha imponerat i norska Mjöndalen. Men bara ett par veckor efter flytten bröt kriget mellan Ryssland och Ukraina ut, och när Fifa gav spelare i den ryska ligan tillåtelse att pausa sina kontrakt valde norrmannen att skriva på ett låneavtal med BK Häcken i allsvenskan.I somras förlängdes det avtalet med ytterligare ett år och Olden Larsen var en av kuggarna när Häcken förra säsongen vann klubbens första SM-guld.24-åringen har fortsatt att prestera på en hög nivå i år och säger nu att han är i sin bästa form någonsin. I lördagens match mot IFK Värnamo gav han Häcken ledningen efter tio minuter när han placerade bollen intill den högra stolpen.Förklaringen till succén?– Vi har jättebra träningar, så jag får utvecklas med bra medspelare och bra tränare. Jag känner också att jag har fått ett stort förtroende efter att ha gjort flera bra matcher i rad, och jag vet att om jag gör jobbet så kommer vi att skapa chanser och göra mål. Det är en trygghet att känna det. Jag är lugn när jag går in i matcherna och är stolt över mig själv också – och det ger mersmak, säger Lars Olden Larsen.


















No comments:

Post a Comment

NO LINKS ALLOWED